Startti

Pyörittelin jonkin aikaa päässäni oman blogin aloittamista. Olen lukenut todella inspiroivia kirjoituksia tästä aiheesta josta itsekin aion kirjoittaa, onnistumisia, notkahduksia, niistä nousuja ja eteenpäin puskemista. Monta erilaista matkaa velattomuuden tavoitteluun.

En tavallaan ole edes pahasti veloissani, mutta palo niiden vähäistenkin pois maksamiseen on syttynyt. 

Listaan myöhemmin summat veloistani, nyt hieman yleistä turinaa itsestäni jos joku tätä sattuu lukemaan vielä 😊

Olen reilu 30v naisoletettu, jota siunattu useammalla lapsella. Vakituinen päivätyö jonka lisäksi sivuduunia pakerran silloin tällöin (lähinnä viikonloppuisin). Olen siitä onnekkaassa asemassa, että esimerkiksi korona ei vaikuttanut päätyöhön millään tavalla, sivutyön se toki vei muutamiksi kuukausiksi. (Ex-)kumppanin kanssa olemme lähdössä eri teille (tämä tieto siksi, koska yhteinen talo myynnissä ja yhteinen asuntolaina toivottavasti tulee kuittaantumaan myynnistä saaduilla rahoilla). 

Olen tässä tehnyt laskelmia ja suunnitelmia velkojen maksamiseen ja puskurirahaston kerryttämiseen. En ole täysin holtiton rahankäyttäjä ollut mutta en myöskään kovin pitkälle ole ajatellut kun iskee tarve jotakin saada. Olen aina ollut mulle kaikki heti-tyyppinen sekä joko tai-ihminen, kultaista keskitietä ei ole olemassa 😄 Jos johonkin asiaan lähden mukaan, lähden siihen täysillä. Niinkuin tähänkin velkojenmaksu- ja säästöjenkerrytysprojektiin. Toki toivon, että tämä pysyy pitkäaikaisena projektina koska itsestäni olen oppinut myös sen, että sytyn nopeasti ja mielenkiinto hiipuu ihan yhtä nopeasti. Mutta tämä taistellaan läpi, velat kuitataan ja sitten aletaan kerryttämään varallisuutta 💪

Huomenna voisin listata sitten lähtötilanteet.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Budjettikuukauden viikko 2/4

Tulot ja menot 20.8.-17.9.20

Kuulumisia